Satorbase


TOPOS: COUCHERIE_PAR_SUBSTITUTION
OCCURRENCE: 100840 accreditee
CONTEXTE: Bonnivet surprend la confidence d'un gentilhomme milanais. Il décide de se substituer à son nouvel ami lors du rendez-vous accordé par la maîtresse de ce dernier.
COTEXTE ET CITATION: "Le seigneur de Bonnivet ne dormit pas de son costé; et, veoyant qu'il estoit heure de se venger de sa cruelle dame, se retira de bonne heure en son logis, et se feit coupper la brbe de la longueur et largeur que l'avoit le gentil homme; aussy, se feit coupper les cheveulx, à fin qu'à le toucher on ne peust congnoistre leur difference. Il n'oblia pas les escarpins de feustre et le demorant des habillemens semblables au gentil homme" (111-112)
(112) " Et sur l'heure de minuict, entra en la maison de ceste dame [...[ passa en sans estre congneu et arriva en la gallerye." [...] Et entré qu'il fut en la chambre de la dame, la referma au coureil et veit [...] ung lict [...[ et la dame seulle dedans avec son scofyon et la chemise toute couverte de perles et de pierreries [...] Et de paour d'estre congneu d'elle, alla premierement tuer le flambeau, puis se despouilla, et s'alla coucher auprès d'elle. Elle, qui cuydoit que ce fust celluy qui si longuement l'avoit aymée, luy feit la meilleure chere qui luy fut possible."
NOTES: [(Page) 111&112 14e] Garnier Classique
SOURCE: Navarre (Marguerite de), Heptaméron. Paris: Classiques Garnier, 1950.Édition de Michel François
CHERCHEUR/E: Baider F., Bideaux M.